UDRŽITELNOST NEVYJDE Z MÓDY

ESPRIT

Odpovědnost za naši planetu, sociální aspekty a otázky životního prostředí nejsou pro Esprit důležité jen teoreticky, ale byly zavedeny do praxe již v dobách založení společnosti v roce 1968, což bylo dlouho předtím, než se "eko móda" stala trendem. Recyklovatelná móda znamená ohleduplné zacházení s materiály i lidmi. Esprit podporuje nejen vyšší platy zaměstanců v regionu, navýšení zaměstnanosti žen, ale klade také důraz na co nejšetrnější výrobu oděvů, či obalových materiálů. Oblečení, obuv nebo doplňky vytváříme se záměrem používat je zodpovědně co nejdéle a také opakovaně. A když naše výrobky přestanou být pro člověka užitečné, mohou být bezpečně vráceny do biosféry. V současné době pracujeme s 26 udržitelnými materiály, např. LENZING™ ECOVERO™ FIBRES, TENCEL™ LYOCELL FIBRES. Pochlubit se můžeme certifikáty jako OCS, GOTS, GRS, RCS, BCCU atd. Vzhledem k tomu, že 55% naší celkové produkce tvoří bavlna, zavázali jsme se, že do roku 2023 budou kolekce vyráběny ze 100% udržitelné bavlny. Je nám potěšením sdílet, že v roce 2022 jsme již překročili hranici 90%. Více informací naleznete ZDE.

C&A

C&A je v oblasti produkce denimu jedním z lídrů evropského trhu. Úsilí věnované výzkumu a inovacím se vyplatilo, neboť v posledních letech společnost představila revoluční denimové produkty. V roce 2018 vyvinula první džíny na světě se zlatou certifikací Cradle to Cradle (C2C™). V roce 2020 následovalo představení první denimové tkaniny Cradle to Cradle Certified™ Platinum, která była trefně pojmenována Forever Denim. Nově C&A vyrábí džíny v Německu ve své nedávno otevřené továrně FIT ( Factory for Innovation in Textiles ), která funguje bez uhlíku pouze za použití obnovitelných energií např. z větrných elektráren a solárních panelů. Ve výrobě se propojuje digitalizace, automatizace a umělá inteligence a používají inovativní zařízení a techniky, aby bylo dosaženo co neudržitelnějšího způsobu výroby.  


VERO MODA

Naše udržitelná řada nese název AWARE by VERO MODA. Kolekce AWARE je prvním krokem k udržitelnějšímu světu módy. Při výrobě oděvů používáme recyklované materiály, jako jsou například bavlna, polyester a vlna. Vyvíjíme inovativní a udržitelnější materiály, jako jsou LENZING™ ECOVERO™ FIBRES a TENCEL™ LYOCELL FIBRES. Recyklovaný polyester je syntetický materiál, který je vyroben z odpadu, jako jsou plastové láhve, použité plastové oděvy a zbytky látek z výroby. Recyklace polyesteru šetří přírodní zdroje a snižuje množství textilního odpadu, což z recyklovaného polyesteru činí udržitelnější vlákno. 


JACK & JONES

Vítejte v lepším světě. U nás v JACK & JONES věříme v lepší a zodpovědnější způsob výroby oblečení. Organická bavlna, recyklovaná vlákna, inovativní materiály, to vše se objevuje napčíč celými kolekcemi. Udržitelnost má pro nás velký význam a my se k tomuto tématu snažíme přistupovat svědomitě, například snižováním odpadu, používání recyklovatelných obalů, lepší logistikou a skladováním a hlavně zodpovědnější výrobou. Závěsné štítky jsou vyrobeny z papíru s certifikací Forest Stewardship Council (FSC) a štítky s informacemi, jak pečovat o produkt, jsou ze 100 % recyklovaného polyesteru. Naše organická bavlna pochází ze zdrojů Better Cotton Initiative (BCI).


GRAND OPTICAL

Kolekce bio-acetate* značky DbyD je vyrobena z biologicky rozložitelných materiálů. Pro větší trvanlivost a méně odpadu jsme uzavřeli partnerství s předním světovým dodavatelem ekologicky šetrného bio-acetátového materiálu, společností Mazzucchelli 1849. Toto partnerství nám pomůže k nabídce brýlových obrouček šetrných k životnímu prostředí. Bioacetát se skládá z bavlny a vláken buničiny smíchaných se změkčovadlem vytvořených z přírodních materiálů. Díky tomu je DbyD bioacetát* 100% biologicky odbouratelný a recyklovatelný. Tyto brýle jsou navrženy tak, aby vyhovovaly všem tvarům obličeje, životnímu stylu a typům vzhledu. Vsadíme se, že kterékoliv z nich budou na vás vypadat velmi přirozeně. Dioptrické a sluneční brýle DbyD zakoupíte pouze v prodejnách GrandOptical.

* Brýlové obruby vyrobené z M49®, biologického a biologicky odbouratelného materiálu vyrobeného společností Mazzucchelli 1849.


ECCO

Divize společnosti ECCO Leather v Nizozemí vyvinula novou revoluční technologii šetřící vodu, technologii DriTan™, která promění celosvětový kožedělný průmysl. Technologie DriTan™ snižuje množství vody potřebné pro činění kůží, což umožňuje koželužnám pracovat udržitelnějším způsobem. Technologie DriTan™ ušetří přibližně 20 litrů vody na jeden kus kůže, což představuje více než 25 milionů litrů vody ročně. Tato kůže je navíc co do kvality, vlastností a stability nerozeznatelná od té tradičně vyčiněné. Po dobu 10 000 let lidé činili kůži a vždy se předpokládalo, že je nemožné ji zpracovat bez použití velkého množství vody. ECCO Leather však vyvíjí a zdokonaluje způsob využití vlhkosti, která je již přítomná v kůžích a tím šetří vodu při jejich zpracování a činění. 


FUSAKLE

Nová kolekce ELEMENTY by Fusakle potěší milovnice jógy, aktivního životního stylu a čistého minimalistického designu. Spojuje ajurvédské elementy jako oheň, voda, vzduch, země a prostor. V nabídce najdeš legíny, crop topy, ponožky, mikiny, trička, šátky a čelenky. Jednotlivé designy jsou vzájemně kombinovatelné podle tvé chuti a stylu. Všechny trička a mikiny jsou vyrobeny z organické bavlny a recyklovaných materiálů, vše lokálně na Slovensku. Kolekce byla vytvořena podle principů slow fashion v malých výrobních dávkách, které budou podle potřeby doplňovány. Čelenky jsou vyrobeny z recyklovaného polyesteru. Vyber si svůj element, ať se cítíš dobře a užij si každou chvíli sama se sebou!


ALPINE PRO

Česká značka sportovního a outdoorového oblečení ALPINE PRO se dlouhodobě snaží o zodpovědný přístup k životnímu prostředí. Ve svých kolekcích pracuje s přírodními produkty a materiály, jejichž technologie je šetrná k životnímu prostředí. Při příležitosti olympijských her ve Vancouveru v roce 2010 zapracovali návrháři do olympijské kolekce přírodní suroviny kávu a kukuřici, z nichž vznikla unikátní vlákna pro funkční materiály. Přírodní produkty a materiály naleznete i v nových kolekcích ALPINE PRO. Patří mezi ně vlákna z ovčí vlny Merino či bambusová vlákna u funkčního prádla. Příroda inspirovala také střihy kolekce a barvy, které souzní s přírodou.

Pro rok 2022 připravila značka ALPINE PRO speciální limitovanou edici triček z organické bavlny tzv. biobavlny. Jde o geneticky nemodifikovanou bavlnu, při jejímž pěstování se nevyužívají syntetická hnojiva ani pesticidy. Tradiční přírodní způsoby pěstování a zpracování biobavlny jsou šetrné k životnímu prostředí. Příjemnou vlastností organické bavlny je i její jemnost. Organické bavlněné vlákno si během zpracování uchovává více "chmýří", protože nebylo porušeno chemickými přípravky. Bavlněná tkanina je tak ve výsledku pevnější, pružnější, prodyšnější a zachovává si přirozenou měkkost. Trika z organické bavlny jsou tak velice příjemná na nošení.


FJÄLLRÄVEN

U společnosti Fjällräven nenajdete jen udržitelnou kolekci, udržitelnost zde totiž není považována za samostatný projekt ani módní trend, je už od zrodu značky jádrem všeho, co dělá. Hlavní strategií Fjällrävenu je vytvářet odolné výrobky. Pokud bunda vydrží 10 let, její celoživotní dopad bude nižší, než u bundy, která se po roce opotřebuje. Oblečení i proto navrhuje nadčasově tak, aby výrazně nepodléhalo módním trendům. Výrobky jsou také navrženy tak, aby se daly snadno opravit a na každé kamenné prodejně Fjällräven je možné si produkty nechat navoskovat voskem Greenland Wax, který zvyšuje odolnost proti opotřebení.
Mnoho syntetických materiálů (jako nylon nebo polyester) jsou skvělé v outdoorovém průmyslu, rychle schnou a snadno se o ně pečuje, jsou však vyrobeny z fosilního paliva. Biologické materiály, včetně organické bavlny, mají také také určitý dopad; plodiny vyžadují hodně půdy a vody, musí se přepravovat, atd. Proto vidí Fjällräven největší budoucnost v používání již existujících materiálů. V sortimentu najdete spoustu produktů, při jejichž výrobě byl použitý například recyklovaný polyester nebo nylon. Mimo to společnost také věnuje svou energii vývoji nových materiálů, beroucích ohled na životní prostředí. Jedním z těchto materiálů je například Pine Weave vyrobený ze dřeva, který používá na výrobu svého nového Tree-Kånkenu.
Udržitelný rozvoj je ve Fjällräven chápán jako rozvoj, který splňuje potřeby současnosti, aniž by byla ohrožena schopnost budoucích generací uspokojit své vlastní potřeby. Udržitelnost je rovnováha. Tenká hranice mezi teď a tady a budoucností. Fjällräven vyrábí vybavení, které zajistí, že váš příští trek bude trochu sušší a letní výlet trochu pohodlnější, s důrazem na to, aby budoucí generace mohly zažít stejné túry a výlety, jako nyní vy.


H&M

Cílem H&M je, aby všechny naše výrobky byly do roku 2030 vyráběny z recyklovaných nebo jiných udržitelně získávaných materiálů. V rámci této strategie existuje koncepce Conscious choice, kdy takto označené produkty jsou minimálně z 50 % z udržitelnějších materiálů - například bio bavlny nebo recyklovaného polyesteru. Jedinou výjimkou je recyklovaná bavlna, které je v daných produktech obsažena minimálně z 20 %. Kvůli kvalitě recyklované bavlny je obtížné jí do výrobků použít větší množství. H&M se angažuje v mnoha dalších iniciativách - například bottle2fashion, v rámci kterého se plastový odpad z lahví z indonéských ostrovů přeměňuje na recyklovaný polyester. H&M má také celosvětový program na sběr již nechtěného oblečení. Do všech prodejen H&M můžete přinést textil od jakékoli značky, v jakémkoli stavu a obdržíte slevový voucher na svůj další nákup. Na udržitelnosti se také zaměřuje věrnostní program Hello Member, v rámci kterého získáváte extra body za své udržitelné volby - tedy za nákup produktů s označením Conscious choice, vlastní tašku nebo právě za recyklaci oblečení.


CELIO

Věděl jsi, že u 60 % péřových bund celio tvoří výplň recyklovaný materiál, mimo jiné i ze zpracovaných plastových lahví? Nebo že 75 % našich džín je vyrobeno z vláken organického původu? Chceme, aby ses v oblečení celio cítil co nejlépe, ale zároveň při jeho výrobě myslíme i na životní prostředí a udržitelný rozvoj. Proto spolupracujeme pouze s dodavateli, kteří respektují náš ekologický kodex. Naši nejudržitelnější kolekci Feel Good najdeš na www.CELIOstore.cz označenou symbolem zeměkoule. Více o našich zásadách Feel Good si můžeš přečíst na: https://www.celiostore.cz/feelgood  


INTIMISSIMI

Po úspěchu první Green Collection v roce 2020, Intimissimi pokračuje v produkci mini kolekcí pro ty, kteří si přejí nosit oblečení, které je šetrné k životnímu prostředí. Kolekce jsou vyrobené z trvale udržitelných materiálů, jejichž složení i původ jsou ověřeny. Tato linie spodního a nočního prádla i úpletů doplňuje základní kolekci. Je vyrobena z certifikovaných materiálů, jejichž konkrétní složení se dozvíte na cedulce prádla. Green Collection je unikátní materiálovým složením s minimálním negativním dopadem na životní prostředí. Tato kolekce zahrnuje různé řady spodního prádla jako například Nature's Dream, Light Flower anebo Evanescent Love.


TEZENIS

Tezenis se rozhodnul navrhnout udržitelnou kolekci, aby minimalizovala svou ekologickou stopu, což je malé gesto s velkým dopadem. Všechny kousky nové řady základního spodního prádla obsahují recyklovanou krajku vyrobenou ze zbytků textilní výroby, které by jinak skončily na skládce. Tímto způsobem Tezenis dává odpadním materiálům druhý život a přeměňuje je na regenerovaný nylon, vlákno šetrné k životnímu prostředí se stejnými vlastnostmi jako nylon vyrobený z nových surovin. Kolekce recyklovaných krajkových podprsenek Be the Change je k dispozici online na tezenis.com/cz.


TRIOLA

Kolekce ECO nabízí ekologické spodní prádlo. Díky moderním materiálům už nepředstavuje organická bavlna jedinou přírodní volbu. ECO Fibre, neboli ECO vlákno, je vyrobené ze speciálně upraveného odpadu z plastových lahví a plastových sítí na ryby. Ekologický úplet je další alternativou k bambusovému vláknu i k bavlně. Pokud zvolíte etické spodní prádlo, zvolíte zároveň i krásné a pohodlné prádlo, ve kterém se budete cítit sama sebou.

V TRIOLA myslí i na muže, proto jsou v nabídce značky nejen bambusové kalhotky pro ženy, ale i pro muže. Bambusová viskóza je antibakteriální, dobře saje pot, takže se v nich cítí velmi komfortně.


WRANGLER LEE

Jedním ze způsobů, jak Wrangler a Lee plánují splnit cíl pěstování udržitelné bavlny, je partnerství s iniciativou Better Cotton Initiative (BCI). Cílem BCI je omezit používání pesticidů a podporovat efektivní využívání vody, střídání plodin a spravedlivých pracovních podmínek. Kontoor Brands, mateřská společnost Lee a Wrangler, každý rok zvyšuje objem zakoupené udržitelné bavlny.

Indigood™ je inovativní technologie obarvování látek pomocí pěny bez použití vody. Obarvování látek pomocí pěny od základu mění způsob, jakým je indigo nanášeno na látku v rámci výroby džínů. Technologie používá pěnu k přenosu barviva do látky, čímž zcela nahrazuje tradiční používání vodních a chemických koupelí při konvenčním barvení látek. Obarvování látek pomocí pěny je tak nejvíce udržitelným způsobem barvení džínoviny. 


DECATHLON

Decathlon ví, že třídění odpadu je důležité k podpoře naší planety, ale ještě důležitější je tento vytříděný odpad znovu prakticky využít. Proto část našich výrobků je vyrobena z recyklovaného plastu. Jedná se o zimní bundy, kalhoty, rukavice, dále také o šnorchly a v neposlední řadě naše fleece bundy. Věříme, že tato cesta má smysl.
Nákup si od nás můžete odnést ve vratné tašce, která je ušitá z vyřazených stanů. Tašku můžete po použití vrátit a my Vám vrátíme peníze. Cílem je snížit počet papírových tašek. Decathlon také vrací život produktům s drobnou kosmetickou vadou, nabízí je na webu www.zpatkyvehre.decathlon.cz   



BÝT EKO JE HRAČKA

KRÁLOVSTVÍ HRAČEK BAMBULE

COOL Club je jednou z nejoblíbenějších značek dětského oblečení, kterou si zamilují děti i rodiče. Každá kolekce je originál, nejen svými barvami, ale i motivem. Součástí kolekce na jaro/léto 2022 jsou i vybrané položky z organické bavlny a recyklovaných PET lahví. Položky z organické bavlny naleznete v kolekci pro novorozence. Každá položka, která je zpracovaná z organické bavlny je označená tímto štítkem. Oděvy z organické bavlny z kolekce pro novorozence jsou navrženy tak, aby byly pohodlné, měkké a příjemné vůči pokožce dítěte. Při výrobě nejsou požity žádné chemické látky, a tak jsou anti alergenní a šetrné k citlivé dětské pokožce. Díky tomuto jsou materiály, ze kterých jsou oděvy vyráběny vhodnou ECO-FRIENDLY variantou. V letošním roce COOL Club zahrnul mezi kolekci dětského oblečení i pár kousků oděvu, které jsou částečně zpracovány z recyklovaných PET lahví. Konkrétně se jedná o dívčí a chlapecké jarní bundy, které mají polstrování vyrobené právě z recyklovaných PET lahví. Věděli jste, že na polstrování dětské bundy (3 až 14 let) bylo recyklováno 8 PET lahví? Kompletní kolekce SS22 bude k dispozici na prodejně Království hraček BAMBULE, kde je COOL Club součástí.  


KITIKATE

Módní značka Kitikate přichází na český trh s kojeneckým oblečením s cílem prodávat kvalitní produkty, za jejichž výrobou a distribucí neleží stín pochybností o etice a ekologické odpovědnosti. Hlavním firemním krédem je nejen kvalita produktů, ale i dodržování maximálních ekologických a etických standardů. Její mateřská společnost Merkez bebek navrhuje a vyrábí jedinečné kojenecké oblečení již skoro 30 let.
Před dvěma lety přešla zcela na ekologickou produkci za využití 100% bio bavlny pěstované a sklízené dle standardů GOTS. Kitikate je tak hrdým držitelem certifikátu GOTS.



FÉR K PŘÍRODĚ, S LÁSKOU KE ZDRAVÍ

dm drogerie markt

Biopotraviny představují nedílnou součást sortimentu dm a každý rok si nacházejí mezi zákazníky stále více příznivců. Oblíbená dm značka dmBio nabízí nyní část sortimentu biopotravin v ještě vyšší kvalitě, produkty splňují certifikaci Demeter. Demeter je certifikát, kterým se označují produkty biodynamického zemědělství. Udělení tohoto certifikátu je podmíněno splněním velmi přísných pravidel, které daleko přesahují směrnice pro ekologické zemědělství. Pečeť vyvinutá pro privátní značky jako např. dmBio garantuje vysokou kvalitu surovin a jejich precizní zpracování při výrobě.
Dále je v nabídce možnost nákupu ekologických čisticích a pracích prostředků do opakovaně použitelných plastových nádob v objemu 1 nebo 1,5 litru. Ty si zakoupíte pouze při prvním nákupu a můžete je v našich prodejnách po vypotřebování obsahu znovu naplnit. Například opakovaným naplněním 1 l lahve ušetříte 60 g plastu. Na výběr je ze čtyř produktů certifikované stáčené ekodrogerie značky Yellow & Blue: gel na nádobí s citronovou silicí, univerzální čistič s pomerančovou silicí, prací gel z mýdlových ořechů s vůní levandule a máchadlo prádla s levandulovým extraktem. Produkty značky Yellow & Blue jsou vyvíjeny v souladu s konceptem chemického minimalismu, jsou snadno biologicky odbouratelné a nejsou testovány na zvířatech.


LINDT

V Lindt & Sprüngli dbáme na výběr kakaových bobů, které jsou dále využity k produkci finálních čokoládových potěšení. To znamená, že produkujeme od "bobů k tabulkám". Opravdový dopad na lokální podmínky můžeme udělat pouze v případě, že víme, odkud kakaové boby pochází, kdo je vypěstoval, a jak byly šlechtěny. Proto jsme vyvinuli náš vlastní program udržitelnosti pro kakaové boby - Program pro farmáře Lindt & Sprüngli. Jsme hrdí na to, že v našich čokoládách používáme kakaové boby z našeho farmářského programu. Od roku 2020 pochází 100 % našich kakaových bobů z vysledovatelných zdrojů, které jsou externě ověřovány nezávislou třetí stranou. Jedná se o významný krok směrem k našemu cíli získávat do roku 2025 všechny kakaové produkty (boby, máslo, prášek) prostřednictvím programů udržitelnosti.


OXALIS

V prodejnách OXALIS balíme čaje a kávy do kompostovatelných sáčků, které jsou 100% rozložitelné. Rozšiřujeme také nabídku BIO produktů, které byly šetrně vypěstovány dle zásad ekologického zemědělství.

A pokud patříte mezi fanoušky bezobalového nákupu, odměníme vás při nákupu do své nádoby slevou.


STARBUCKS

Starbucks se zbarvuje symbolicky do zelena - na znamení ochrany životního prostředí. Pomoci můžete i vy! Pokud si svůj nápoj necháte připravit do vlastního hrníčku nebo tumbleru, ušetříte 10 Kč z ceny nápoje a také přispějete k menší zátěži přírody. Pokud ještě nemáte svůj tumbler nebo cold cup, určitě si vyberete z aktuální jarní nabídky, která vítá příchod jara. Naleznete v ní nové designové kousky na studené nápoje, termosky nebo znovupoužitelné kelímky. Doplnit můžete také svou domácí sbírku hrníčků originálním jarním kouskem. Užijte si příchod jara ve Starbucks! 


FRUITISIMO

Fruitisimo jede na zelenou! Fruitisimo začalo koncem roku 2020 vyrábět své produkty ze zelené energie, a to pouze z obnovitelných zdrojů, které neničí naši planetu.Zelenou energii jim dodávají drobní lokální výrobci elektřiny, která je z přírodních zdrojů tedy ze síly větru, vody, slunce a bioplynu.
Do budoucna plánuje zavést zelenou energii do všech poboček a kanceláří a jejich cílem je spolupracovat s dodavateli, kteří mají stejnou filozofii a energii čerpají pouze z obnovitelných zdrojů. Zároveň se chystají instalovat ve firemních objektech fotovoltaické panely a vyrábět si elektřinu sami. Už delší dobu se také snaží minimalizovat produkci odpadu a snižovat počet plastů. Svým zákazníkům podávají ovocné a zeleninové drinky do recyklovaných rPET kelímků a lahví, které se používají stále dokola. Zákazníky se snaží ke snižování plastů motivovat, proto při každém dalším nákupu se svou nebo Fruitisimo lahví mají nákup levnější. Produkty ze zelené energie si můžete už nyní objednávat online na Fruitisimo e-shopu nebo si je zakoupit na Fruitisimo prodejnách. Na dlouhodobou udržitelnost se chtějí v nejbližších letech zaměřit a předpokládají, že v roce 2025 bude celé Fruitisimo fungovat zcela zeleně a s respektem k přírodě.


HYPERMARKET GLOBUS


Zdravý svět — V hypermarketech Globus najdete nejširší nabídku alternativních potravin na jednom místě. Ve zdravém světě najdete výrobky v bio kvalitě, raw stravu nebo veganské či vegetariánské produkty. Velkou část nabídky tvoří bezlepkové výrobky a potraviny se sníženým obsahem laktózy, bez palmového oleje nebo bez přidaného cukru. Veškerý sortiment je navíc přehledně označen pro lepší orientaci a snadnější výběr.


MANUFAKTURA

Manufaktura věnuje velkou pozornost otázce obalů, všeobecně s nimi šetří, využívá obaly z papíru a jiných lehko recyklovatelných materiálů od českých výrobců. Prodává koupelové soli na váhu do vlastních nádob. Používá ekologické nákupní tašky a nabízí i kvalitní bavlněné EKO tašky pro opakované použití. Soustavně pracuje na snížení energetické náročnosti své výroby i prodejen. Maximálně recykluje, minimalizuje tiskoviny a elektronizuje.

Pro Manufakturu je samozřejmostí využívání obnovitelných přírodních surovin s preferencí lokálních - v recepturách najdete poctivé české pivo, moravské víno, karlovarskou vřídelní sůl, vlastnoručně sbírané sedmikrásky, levanduli z Pálavy a další... Další významnou kapitolou jsou obaly - převážná část je vyráběna v Čechách. Lahvičky obsahují již několik let 30 % recyklovaného plastu a podíl recyklovaného plastu byl v roce 2021 navýšen na 50 %. "Doposud se nám tak podařilo uspořit neuvěřitelných 23 tun plastu. Obecně vždy přemýšlíme o obalu s ohledem na dopad na životní prostředí, netransportujeme v obalech vzduch, často využíváme papír...", říká Bára Čechová, kreativní ředitelka. Před Vánoci značka představila Revitalizující a hydratační tuhý EKO šampon z kolekce Meruňka. Je výjimečný tím, že na rozdíl od běžných šamponů obsahuje pouze 6 % vody, vydrží až 50 umytí a po jeho vypotřebování nevzniká žádný zbytečný odpad. Jeho výjimečně šetrná receptura bez konzervantů, sulfátů a silikonů s 98,80 % ingrediencí přírodního původu obsahuje cenné přírodní oleje (mandlový a meruňkový olej), bambucké máslo, extrakt z mořské řasy, ovesný beta-glukan a glycerin.

Anti-pollution denní pleťový krém Sedmikráska: Dokonalá pleťová péče do města pro ženy, které milují přírodu. Jemný anti-pollution denní krém pro citlivou pleť s jedinečným koktejlem přírodních ingrediencí dlouhodobě hydratuje, ochraňuje před nepříznivými vlivy vnějšího prostředí a předchází vzniku vrásek. S něžnou bezalergenní vůní a vyměnitelnou EKO náplní.


YVES ROCHER

"Vracet přírodě to, co nám dává." Tak definoval už v roce 1959 jednu z klíčových hodnot francouzské značky Yves Rocher, pocházející z bretaňského městečka La Gacilly, její zakladatel, jehož jméno nese společnost dodnes. Udržitelný rozvoj, fair trade přístup, organické pěstování rostlin, podpora vysazování lesů po celém světě, nebo také tři generace rodu Rocherů v jejím čele, to všechno dělá z Yves Rocher víc než jen kosmetickou firmu.
Yves Rocher se aktivně snaží eliminovat dopad výroby produktů na životní prostředí. Pravidelným přehodnocováním postupů i pečlivým výběrem partnerů se jí tento závazek daří plnit a přinášet tak kosmetiku šetrnou nejen k pleti, ale i k přírodě. Všechny obaly jsou hodnoceny z pohledu své ekologičnosti a značka neustále snižuje spotřebu surovin pocházejících z neobnovitelných zdrojů a upřednostňují recyklovatelné materiály. Jednou z nejvíce viditelných iniciativ je vysazování stromů, ke kterému se prostřednictvím Nadace Yves Rocher zapojilo i zastoupení značky v České republice. České lesy jsou tak bohatší o 200 000 stromů, a to i díky zákazníkům, kteří kupují kosmetické produkty této značky.


L´OCCITANE

V současné době 91 % plastů, které používáme, není recyklováno a mnoho z nich nakonec končí v moři a přírodě. Kromě ničení nedotčených pláží nebo korálových útesů, plastový odpad poškozuje také mořský život. Mořská zvířata mohou považovat zářivě barevné plastové obaly za potraviny nebo se do nich zaplétat. Nemusíme hned začínat s velkými změnami. Ekologické uvědomění je třeba i přechod na používání náhradních náplní nebo bezobalových produktů. Během posledního desetiletí se stále více firem začalo zapojovat do snižování množství platů, které používají.
Firma L'Occitane byla vždy v popředí tohoto hnutí. Už je to 10 let, co byla uvedena na trh jejich první ekologická náhradní náplň - Tekuté verbenové mýdlo obohacené o změkčující bambucké máslo a s jemně svůdnou vůní citronu. Dnes prodávají 25 ekologických náhradních náplní a plánují další. Obaly některých produktů jsou vyrobeny z 100% recyklovaného PET plastu. V jejich nabídce teď najdete také bezobalová tuhá mýdla nebo šampony.


CURAPROX

Znáte udržitelné produkty švýcarské značky CURAPROX?

CURAPROX Travel set představuje modulární a kompaktní sadu základních pomůcek pro správnou péči o zuby a dásně. Je vhodný na cestování i jako okamžitý pomocník pro dentální péči - kdykoliv a kdekoliv.

  • Skládacímu zubnímu kartáčku po opotřebení nebo po nemoci jednoduše vyměníte hlavici za novou, klidně i jiné barvy.
  • Výhodně dokoupíte a snadno vyměníte náhradní mezizubní kartáčky (tzv. refill balení) nebo samostatné handy držáčky
  • Spotřebovanou mini pastu BE YOU nahradíte novou, vybírat můžete ze 6 šťavnatých příchutí.